TÖÖKESKKONNA TEENUSED
Osutame ulatuslikus valikus töökeskkonna teenuseid, mille abil viime Teie töökeskkonna vastavusse kehtiva seadusandlusega, muudame selle ohutuks ja töötajasõbralikuks ning preventeerime mitmesuguseid töökeskkonnaga seotud riske ja neist tulenevaid võimalikke kahjusid töötajate elule ja tervisele.
Tulenevalt töötervishoiu ja tööohustuse seadusest (TTOS) peavad töökeskkonna riskianalüüsi Tööinspektsioonile esitama kõik tööandjad, kellel on vähemalt üks töölepinguline töötaja ((TTOS) § 1, § 12 ja § 13 ülamärkega 4). Töökeskkonna riskianalüüsi esitamine on kohustuslik ka seesuguses olukorras, kus töötaja töötab osalise koormusega või teeb kaugtööd (töötab kodukontoris).
Riskianalüüsi eesmärk on leida üles kõik töökeskkonnas olevad ohud ja anda neile hinnang.
Riskianalüüsi on soovitatav teha järgmiste etappidena:
- info kogumine töökeskkonna, tööprotsessi ja töötajate kohta;
- töökeskkonna ohutegurite tuvastamine;
- ohuteguritega seotud riskide hindamine – hinnatakse võimaliku tagajärje raskusastet ja selle tõenäosust ning otsustatakse, kas risk on lubatav või mitte;
- tegevuste kavandamine riski kõrvaldamiseks või vähendamiseks;
- riskihindamise dokumenteerimine.
Saadud dokumenti nimetataksegi töökeskkonna riskianalüüsiks.
Tööandja peab uuendama töökeskkonna riskianalüüsi, kui
- töötingimused või töökeskkond on oluliselt muutunud
- töövahendeid või tehnoloogiat on vahetatud või uuendatud
- on ilmnenud uusi andmeid ohuteguri mõju kohta inimese tervisele;
- õnnetuse või ohtliku olukorra tõttu on riskitase esialgsega võrreldes muutunud
- töötervishoiuarst on tervisekontrolli käigus tuvastanud töötaja tööga seotud haigestumise.
Samuti tuleb riskianalüüsi uuendada kui tööinspektor on järelevalve käigus tuvastanud, et riskianalüüsis ei ole piisavalt hinnatud töökeskkonnas esinevaid riske, sealhulgas ei ole mõõdetud ohutegurite parameetreid, või ei ole ette nähtud abinõusid ohtude maandamiseks.
Riskianalüüsi võib läbi viia tööandja või tema esindaja ise, kuid ta võib selle osta ka vastavalt teenusepakkujalt.
Riskianalüüs esitatakse Tööinpesktsioonile e-keskkonnas TEIS.
Igas ettevõttes peab olema määratud töökeskkonnaspetsialist, kellel on töökeskkonnaalased teadmised ja pädevus. Kui ettevõttes selline inimene puudub, võib ettevõte kasutada sisseostuna ettevõtte välist spetsialistiteenust.
Töökeskkonnaspetsialisti kohustused ja õigused:
- töökeskkonnariskianalüüsi teostamine, selle korraldamine
- töötingimuste jälgimine ohutuse tagamiseks
- ohu ilmnemisel töötaja elule või tervisele, on töökeskkonnaspetsialist kohustatud töö ajutiselt peatama ohu kõrvaldamiseni
- töötajal on kohustus töökeskkonnaspetsialisti korraldusi järgida
- töökeskkonnaspetalist korraldab vajaduspõhiselt nt töökeskkonna ohutegurite mõõdistamised, psühhosotsiaalsete riskide hindamised jne
- vajadusel kaasab töökeskkonnaspetsialist oma tegevusse töötajaid ja nende esindajaid
Sisekontrolli teenus hõlmab:
- vajaliku dokumentatsiooni olemasolu ja vastavuse kontroll
- üldine tööohutusalane planeerimine ettevõttes tagamaks tööohutus, riskide maandamine ja töökeskkonna vastavus seadusaktidele
- tööinspektori paikvaatlusele eelnev nõustamine
- üldine juhendamine töökeskkonna parendamisel
Töökeskkonna ohutegurite mõõdistamine ja mõõtmistulemuste raporteerimine. Teenuse raames kaasame vajadusel akrediteeritud partnerettevõtte.
Osutame järgmiste parameetrite mõõdistamisi:
- sisekliima (temperatuur, niiskus, õhu liikumine)
- müra
- vibratsioon
- valgustatus
- peenosakesed õhus
- mikroorganismid õhus
- ventilatsioon
Teenuste osutamisel kasutame kõrgkvaliteetseid seadmeid.
Tervisekontrolli vajaduse jälgimine, tervisekontrolli korraldamine ja partneri valik.
Tervisekontrolli läbimise kohustus on töötajatel, kelle tervist võivad mõjutada töökeskkonnas esinevad ohutegurid või töö teostamise viis. Vajaduse töötaja tervisekontrolli läbiivimise järele selgitab välja riskianalüüs, st sellest peab nähtuma, kas antud ametikohal töötamisega kaasnevad riskid tervisele. Tervisekontrolli korraldamise eest on vastutav tööandja ja peab katma sellega kaasnevad kulud.
Kogu ettevõtte tööohutusalase dokumentatsiooni koostamine ja kaasajastamine vastavalt kehtivale regulatsioonile.
Ohutusjuhendite koostamine töötajale vastavalt teostatavatele tööülesannetele ja kasutavatele seadmetele. Ohutusjuhendit tutvustatakse töötajale tööleasumisel ja see on tööandja poolt kinnitatud. Ohutusjuhendite olemasolu osutub kriitiliselt tähtsaks olukorras, kus on juhtunud mingit laadi tööõnnetus või saadud tervisekahju ohutusnõuete rikkumisel töötaja poolt. Lihtsustatult võimaldab ohutusjuhendi olemasolu tuvastada, kas tegemist oli töötaja poolt teadliku ja/või hooletusest tulenenud rikkumisega või ei olnud ta võimalikust riskist teadlik.
Oleme abiks olukorras, kus töökeskkonnaga seotud risk on realiseerunud ja juhtunud on tööõnnetus ja/või saadud tervisekahju.
- õnnetusjuhtumi dokumentatsiooni koostamine
- õnnetusjuhtumi uurimises osalemine
- esindamine suhtluses Tööinspektsiooniga või selles osalemine
- kutsehaigustega seotud konsultatsioonid ja preventatsioon
Teenus on orienteeritud olukorrale, kus Tööinspektsioon / tööinspektor on teinud tööandjale ettekirjutuse.
- nõustame vajalike tegevuste läbiviimist ettekirjutuse täitmiseks
- tööandja esindamine suhtluses Tööinspektsiooniga
- tööinspektori korduvvisiitidel osalemine
Tulenevalt tööandja tegevusalast, ametikohtades ja töökeskkonnast tervikuna kaardistame isikukaitsevahendite vajaduse ja viime läbi nende hankimise. Samuti anname omapoolseid soovitusi tööergonoomika tagamiseks.
Töökeskkonna riskianalüüs
alates 300.00 EUR
Töökeskkonnaspetsialisti täisteenus (kuu)
alates 320.00 EUR
Töökeskkonna sisekontroll (paikvaatlus, dokumentatsiooni kontroll, raportid ja suunised)
alates 300.00 EUR
Töökeskkonnaalased konsultatsioonid (tund)
45.00 EUR
Töökeskkonnaalased konsultatsioonid e-kanalis (tund)
40.00 EUR
Ohustusjuhendid
alates 100.00 EUR
Osalemine tööinspektori visiidil (tund)
80.00 EUR
Tööinspektsiooni ettekirjutuste lahendamine (tund)
50.00 EUR
Töökeskkonna mõõtmised
kokkuleppel
Juhime tähelepanu sellele, et täpne teenuse maksumus sõltub paljudest teguritest – ettevõtte asukoht, tegevusala, tegevuskompleksi suurus ja koosseis, personali suurus, riskitegurite ulatus, kasutatav tehnoloogia jne. Täpne teenuse hind kujuneb läbirääkimiste käigus ja tuleneb mainitud teguritest. Täpse hinnapakkumuse saamiseks võtke meiega ühendust.