MUUD TEENUSED
Osutame laias valikus ettevõtlusega (sh ettevõtete käivitamise, arendamise ja rahastamisega) seotud tugiteenuseid.
Finantsprognooside koostamine äriplaanide ja projektitaotluste lisana. Finantsprognooside koostamisel kasutame isegenereeruvat vormi. Vajadusel teostame kogu infokorje, kasutades usaldusväärseid andmevälju.
Rahavoogude plaan on finantsprognooside lihtsam versioon, mis on sageli kohustuslik lisadokument erinevate projektitoetuste taotlemisel. Teenuse raames hangime vajadusel kogu sisendinformatsiooni, kasutades kättesaadavat statistikat ja muud sisendinformatsiooni.
Koostame saadud ja saadavate rahastustega (projektitoetused, laenud jm välised finantsvõimendused) seotud aruandeid vastavalt seatud nõuetele.
Koostame kriisiplaane (strateegiline plaan), mis võimaldavad ettevõtetel ja mitmesugustel organisatsioonidel valmistuda kriisideks ja hädaolukordadeks, sisaldades informatsiooni kõikvõimalikest tegevustest, millistega kaasnevaid riske ennetatakse, nende mõju realiseerumisel maandatakse jpm.
Tasuvus- ja teostavusanalüüs (TTA) aitab projekti / äriidee planeerijal mõista, kas planeeritav tegevus on (sotsiaal)majanduslikult tasuv ja efektiivselt teostatav. Teenuse raames koostame finantsprognoosid ja viime läbi kasumiläve punkti (BEP ehk break-even-point on punkt, kus kogukulu ja -tulu on võrdsed) väljaselgitamise. Tasuvusanalüüs (break-even analysis) keskendubki n.ö ohutusvaru (margin of safety) leidmisele ehk kui palju tulud ületavad kulusid. See tähendab, et leitakse, kui palju tulud (revenues) ületavad püsikulusid (fixed costs) ja muutuvkulusid (variable costs).
Kui TTA tulemus viitab projekti ebaotstarbekusele planeeritud mudelina, aitame kliendil leida üles äriidee kitsaskohad, muuta ärimudelit ja strateegiaid, tagamaks planeeritava äriidee tasuvus ja teostatavus.
Turuanalüüs on dokumenteeritud ülevaade turust, mis annab äriidee elluviijale võimaluse enne rahapaigutuste teostamist õppida sihtturgu tundma. Turuanalüüsi käigus selgitame välja sihtturu, selle suuruse, ostujõu, ostuotsuste mõjutajad ning sihtturu nõudluse ja vajaduse muutumise ajas, samuti hindame sihtrühma(de) lojaalsust. Kui pakutav toode / teenus on suunatud mitmele erinevalt sihtrühmale, analüüsime iga sihtrühma eraldi. Analüüsime mikro- ja makrokeskkonda, lähtume üldisest majandusolukorrast, selle trendidest ja prognoosidest. Professionaalselt koostatud analüüsi tulemuse alusel saame määratleda ettevõtte turuosa, turu atraktiivsust ja tulukust, hinnata turu dünaamikat ja ettevõtmise tulukust ning kulukust.
Konkurentsianalüüs on tingimusteta üks olulisemaid strateegilisi tööriistu igas ettevõttes – see aitab mõista oma positsiooni turul, määratleda võimalusi ja riske ning teha adekvaatseid otsuseid ettevõtte arenguks. Konkurents, sõltumata ettevõtte tegevusalast, on üks peamisi mõjutegureid ettevõtte kasumlikkuses ja jätkusuutlikkuses. Oluline pole mitte ainult teada oma konkurente (nii otseseid kui ka kaudseid), aga neid ka päriselt tunda – mõista nende strateegiaid, tugevusi ja nõrkusi. Konkurentide tundmine ja mõistmine annab võimaluse kujundada strateegiaid, mis aitavad saavutada konkurentsieeliseid (nt pakutavate toodete ja teenuste kvaliteet, hinnapoliitika, eristumine, turustusvõimekus, innovatsioon, klienditeeninduse tase jms.).
Konkurentsianalüüsi eesmärk on anda ettevõttele detailne ja terviklik ülevaade turust, selle dünaamikast, konkurentidest ja nende käitumisest. Andmete kogumine ja analüüsimine võimaldab ettevõttel täpselt mõista oma asetust turul, välja töötada ja rakendada strateegiaid, mis võimaldavad positsiooni säilitada või parandada.
3 peamist eesmärki, mida korrektselt konkurentsianalüüs täidab:
- Turupositsiooni hindamine – määrame kindlaks ettevõtte turul paiknemise võrreldes konkurentidega kindla turu raames. Eesmärgi saavutamiseks analüüsime mitmeid tegureid. Positsiooni kindlaks tegemine annab võimaluse mõista selle positsiooni tugevusi ja nõrkusi, suunata ressursse kindlatesse tegevustesse, mis on vajalikud positsiooni säilitamiseks või parandamiseks (nt investeeringud brändi tuntuse kasvatamisse või klientide lojaalsuse tugevdamisse jne.).
- Konkurentsieeliste tuvastamine – konkurentsieelis on mistahes tegur, mis annab ettevõttele eelise oma konkurentide ees. Analüüsis keskenduma unikaalsetele tugevustele, mis eristavad ettevõtet teistest turuosalistest. Ettevõtte tugevuste ja eeliste tuvastamisega võrdväärselt oluline on analüüsida konkurentide tugevusi ja nõrkusi ning konkurentsieeliseid, võimaldamaks langetada informeeritud samme ettevõtte konkurentsieeliste tõstmiseks. Siinkohal saame rääkida näiteks madalamate tootmiskuludeni jõudmisest läbi tarneahelate optimeerimise, koostööd uute tarnijatega kuluefektiivsuse ja konkurentsivõime tõstmiseks jne.
- Turutrendide mõistmine – turud ei ole staatilised – mõjutatuna erinevatest teguritest (nt sihtklientide eelistuste muutumine, tehnoloogia areng, majanduslikud ja poliitilised mõjutajad, seadusandluse muutumine jpm.) on turud pidevas muutumises. Turutrendide analüüsimine annab võimaluse mõista, milliseid tegevusi peab turupositsiooni säilitamiseks läbi viima ja millistesse tegevustesse täiendavaid ressursse suunama (nt uued turustuskanalid, tehnoloogia, uutele turgudele sisenemine jne.). Turutrendide analüüsimine ja mõistmine annab indikatsiooni turusegmentidest, kus konkurents on madalam ja ettevõtte võimalused edu saavutamiseks suuremad.
- Konkurentide tuvastamine – konkurentsiolukorras otseste ja kaudsete konkurentide määratlemine. Otseste konkurentidena käsitleme ettevõtteid, kes tegutsevad samal turul, pakkudes sarnaseid tooteid ja teenuseid samas hinnasegmendis. Kaudsete konkurentidena aga ettevõtteid, kes rahuldavad kliendi vajadusi alternatiivsete lahenduste kaudu (eristuvad tooted ja teenused).
- Konkurentide tugevuste ja nõrkuste hindamine – selles etapis hindame konkurente erinevate kriteeriumite alusel (nt pakutavate toodete ja teenuste valik, hinnastruktuur, turundusstrateegiad, kasutatav tehnoloogia, innovatsioon, klienditeenindus, finantsnäitajad jpm.). Tööriistana kasutame tugevuste ja nõrkuste hindamisel SWOT-analüüsi, mis keskendub neljale aspektile: tugevused (strengths), nõrkused (weaknesses), võimalused (opportunities) ja ohud (threats).
- Turustrateegiate ja taktikate hindamine – selles etapis analüüsime põhjalikult konkurentide turustrateegiaid. See hõlmab eneses konkurentide hinnapoliitika, turundus- ja reklaamistrateegiate, uute toodete ja teenuste lansseerimise strateegiate analüüsimist jpm. Hindamise tulemus võimaldab ettevõttel mõista, milliste strateegiatega püüavad konkurendid turuosa suurendada ja milliseid taktikalisi samme peab astuma, et säilitada oma turupositsioon (või seda parandada).
- Turutrendide ja kliendikäitumise analüüs – monitoorime ja analüüsime turutrende ja nende muutumist, kliendikäitumist ja eelistuste muutumist, mis võimaldab prognoosida, kuidas turg tulevikus areneb ja millised ohud ja võimalused sellega ettevõttele kaasnevad.
Kasutame konkurentsianalüüside teostamisel levinud meetodeid / tööriistu:
- Porter´s Five Forces mudel, mille töötas 1979. aastal välja Michael Porter. Tegu on ilmselt tuntuima ja kasutavaima mudeliga, mis keskendub viiele konkurentsijõule: sissetungijate oht (uute turule sisenejate potentsiaal mõjutada olemasolevat konkurentsi), tarnijate läbirääkimisvõime (tarnijate võime mõjutada ettevõtte kulusid ja kasumimarginaale), ostjate läbirääkimisvõime (tarbijate võime mõjutada hindasid ja nõudmisi), asendustoodete oht (alternatiivsete toodete või teenuste olemasolu ja nende potentsiaal asendada olemasolevaid tooteid) ja konkurents olemasolevate ettevõtete vahel (tööstusharu sees valitsev konkurents ja selle intensiivsus).
- PESTEL-analüüs – tööriist, mille abil hindame väliskeskkonna mõju ettevõtte konkurentsivõimele. PESTEL-analüüs keskendub kuuele põhitegurile: poliitilised, majanduslikud, sotsiaalsed, tehnoloogilised, keskkonnaalased ja õiguslikud tegurid.
- Benchmarking ja võrdlusanalüüs – protsess, mille käigus võrdleme ettevõtte tegevust ja tulemusi konkureerivate ettevõtetega tuvastamaks valdkonnad, kus saab teha parendusi.
Osutame strateegilise juhtimise täisteenust ettevõtetele ja organisatsioonidele. Lihtsustatult on strateegilise juhtimise teenus protsess, mille esimese etapina kaardistame koostöös organisatsiooniga (pikaajalised) eesmärgid, millele järgnevalt töötame välja plaani (strateegiad) seatud eesmärkide saavutamiseks. Teenus hõlmab ressursside ja tegevuste koordineerimist tagamaks ettevõtte / organisatsiooni konkurentsivõime ja jätkusuutlikkus muutuvas keskkonnas.
Strateegiline juhtimine keskendub järgmistele aspektidele:
- Visiooni ja missiooni määratlemine – organisatsiooni eesmärkide ja väärtuste sõnastamine ja selgitamine
- Eesmärkide seadmine – konkreetsete ja mõõdetavate eesmärkide püstitamine
- Väliste tegurite analüüs – turu-, konkurentsi- ja majandusolukorra analüüs ja mõju organisatsioonile
- Organisatsioonisiseste tegurite analüüs – tugevused, nõrkused, võimalused ja ohud (SWOT-analüüs)
- Strateegiate väljatöötamine – Töötame välja strateegiad, mis aitavad seatud eesmärke ja soovitud tulemusi saavutada, kaalume erinevaid lähenemisi ja valime sobivad strateegiad, mis vastavad ettevõtte / organisatsiooni vajadustele ja turuolukorrale
- Strateegiate rakendamine – tegevuskavade loomine, ressursside juhtimine, protesside kohadamine ja personali kaasamine strateegiate edukaks elluviimiseks
- Jälgimine ja hindamine – rakendatud strateegiate tulemuslikkuse ja jõudluse monitoorimine, analüüsimine ja hindamine, võrdlus seatud eesmärkide ja planeeritud mõõdetavate tulemustega, süstemaatiline (kindla intervalliga) aruandlus ja vajadusel strateegiate korrigeerimine / parendamine vastavalt muutustele turul või organisatsioonis
Aitame ettevõtete asutamisel ja registreerimisel Äriregistris, teostame kõikvõimalikke Äriregistri muudatusi (üldandmete muutmine, juhatuse koosseisu muutmine, osanikega seotud muudatused (sh osade võõrandamine jms), osa- ja aktsiakapitali muutmised, põhikirjamuudatused jpm.